Hakuna Matata

Tak memiliki tak semestinya tak dapat merindui bukan? Semua berhak merindui dan dirindui. Rindunya pada mereka yang dah pergi seterusnya menamatkan episod mereka dalam hidup ini. Tapi yang setulus rinduinya itu ialah hanya pada Rabbul Izzati.

Andai kata aku diberi hak dan kuasa untuk memilih siapa dan menghalang mereka dari masuk dan pergi dari hidup aku kan senang. Yang masih diperlukan, pergi. Yang teguh kesetiaan, masih di sisi. Yang tiada kepentingan, sekejap hilang sekejap ke mari. Disebabkan tujuan hidup yang masih lagi tak pasti.

Kawan aku tak ramai. Cukuplah classmates gila-gila yang menceriakan hari aku dari dulu sampai sekarang. Aku sangat kurang kawan luar yang sesi perkenalannya bermula di alam maya ataupun perlanggaran sesama sendiri di kolej mahupun pada senyuman pertama yang memikat ibarat dari mata turun ke hati. Tiada. Dalam erti kata lain, aku bukanlah seorang yang 'friendly' melayan semua orang di alam realiti mahupun di group whatsapp yang sesi ta'rufnya hanya lah di skrin smartphones yang seringkali 'last seen' dan 'double blueticks' menjadi kontroversi.

Tapi masih ada yang pergi. Jadi yang tinggal sekarang boleh kira dengan jari. I dont like new people. Knowing new people is just like i have to start it from the beginning and you should know how much i hate that trifling matters. Hm so.. if you are still here, with me... I'll let you know that i really appreciate it. Eventhough i can't set my hopes too high cause every hello ends with a goodbye.

For those who leave, it was a bitter pills for me. Tapi siapa kita nak halang. Yang pergi, biar pergi. At least you guys still popped on my mind... kadang-kadang. Well, at least better than none kan?

Admitting from my deepest heart, i miss you.


No comments:

Post a Comment